Rabu, 20 April 2016

HASBUNALLAH...ROBBUNALLAH...

Wahai salik! 
Berjalanlah menuju kepada Allah, mencari setitik cinta Allah dengan Allah. Aku telah melalui jalan itu, ada keberkatan Ilahi dan bauan Ketuhanan.

Kenal Allah dengan Allah, buang dirimu, buang ilmumu, buang kitab-kitabmu, jangan memandang amalmu!

Hinakan diri, kosongkan diri dan teruskanlah zikrullah, sebutlah Allah sehingga Allah menyebutmu, berbicara Allah....wahai hambaKU, berbicara Allah....AKU Allah tiada Tuhan melainkan AKU, berbicara Allah....cukuplah AKU bagimu.

Teruskanlah zikrullah sehingga engkau hilang dalam Yg Dizikir.

Itulah rahsia Kalam Allah yg dimiliki oleh para Nabi dan Wali Allah, ia hanya dapat difahami oleh orang yg dibukakan faham oleh Allah.

Rahsia Mukhotobat dan diajak berbicara oleh Allah, 
apabila rohmu telah kosong daripada selain Allah, 
maka akan datanglah rahsia-rahsia Allah.

Tujuan daripada zikrullah itu ialah 
untuk mengosongkan hatimu daripada segala sesuatu selain Allah.

Apabila hatimu telah merdeka daripada selain Allah, 
maka layaklah hatimu menjadi Rumah Allah.

Itulah hati Mukmin yg sejati, 
tempat Khitab rahsia- rahsia Allah dan 
hati itu sering dicemburui oleh Allah 
sehingga Allah selalu berbicara kepadanya....
cukuplah AKU bagimu, cukuplah AKU bagimu, cukuplah AKU bagimu.

Ia ridha dan terhibur d
aripada segala kepenatan dan kerunsingan selain Allah, 
berbicara lagi Allah pada hati itu....
bersabarlah, bersabarlah wahai hambaKU, 
tunggulah annugerahKU.

Salam islam rahmatan lil alamin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar