Selasa, 28 Juni 2016

Bidadari Nur

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله المتوحد في ايجاد الخلق واعدامه بارادته وقدرته والممتاز بينناوبين الضالين بانتساب الكسب والاختيار لعبده

Bermula puji itu bagi Allah Tuhan Yang Esa Ia pada mengada makhluk dan meniadakan dia dengan iraddat-Nya dan kudrat-Nya.
Dan Tuhan yang membeza ia antara kita Ahlus sunnah wal jamaah dan antara orang yang sesat dengan terbangsakan usaha dan ikhtiar bagi hamba-Nya.
والصلاة والسلام على سيدنا محمدالذي اتي بجوامع الكلم لاجراء احكام الاسلام وعلى اله واصحابه الذين هم كالنجوم من اقدى الى اعلى المقام
Bermula rahmat dan sejahtera atas penghulu kita Nabi Muhammad yang didatangkan dengan kalam yang menghimpunkan bagi maksud kerana melakukan segala hukum islam dan atas keluarganya dan sahabatnya yang mereka itu seperti bintang pada pihak penunjuk bermula mereka yang mengikut dengan mereka itu dapat pertunjuk ia kepada setinggi-tinggi maqam.
amma ba’du ; adapun kemudian daripada itu maka inilah satu hantaran yang kecil lagi bersih yang hamba atur akan dia atas satu mukaddikah dan dua bahas dan satu khatimah pada bicarakan perkara yang menjilihkan mata hati orang yang awam yang tenggelam mereka di dalam laut jahil kerana ketiadaan hirau mereka itu akan pekerjaan agama dan iktiqad yang wajib atas mereka itu mengetahuikan dia dan belajarkan dia.
اللهم وفقنا واهدنا الى صراطك المستقيم وارزقنا اتباع محجة رسولك الكريم

Tidak ada komentar:

Posting Komentar