Jumat, 19 Februari 2016

MAKSUD AYAT-AYAT DALAM AL-FATIHAH”

MAKSUD AYAT-AYAT DALAM AL-FATIHAH”

BISMILLAHIRAH MANIRRAHIM = 
Ya Muhammad, Aku mengatakan RahsiaKu kepada Engkau.

ALHAMDULILLAH = Ya Muhammad, Aku memuji DiriKu

RABBIL’ALAMIN = Ya Muhammad, pekerjaan Dzahir batin itu Aku jua…

ARRAHMAANIR RAHIM = Ya Muhammad, yang membaca itu Aku jua memuji diriKu.

MALIKIYAU MIDDIN = Ya Muhammad, Engkau adalah ganti kerajaanKu

IYYA KA’NA BUDU = Ya Muhammad, tiada lain Aku kepada Engkau.

WAIYYA KANAS TA’IN = Ya Muhammad, tiada lain engkau dari padaKu.

IHDINAS SIRARTAL MUSTAQIM = Ya Muhammad, tiada yang tahu melainkan Engkau juga yang mengetahui.

SIRATAL LAZI NA AN’AM TA’ALAIHIM = Ya Muhammad, sesungguhnya sekalian yang ada ini keranaKu dan KekasihKu.

GHAIRIL MAGDU BI’ALAIHIM = Ya Muhammad, tiada lupa Aku maka umatku sekalian Aku katakan RahsiaKu.

WALAD DOOOLLLIN = Ya Muhammad, jikalau tiada kasih Aku, maka tiada Engkau dan tiada pula RahsiaKu.

AAMIIIIN = Ya Muhammad, kamu adalah RahsiaKu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar